PŮLROČNÍ ORIGINÁLNÍ EFT CERTIFIKOVANÝ VÝCVIK 

PŘÍMO S INICIÁTORKOU METODY EFT V ČR

TERAPEUT ENERGETICKÉ

PSYCHOLOGIE EFT 

TERMÍNY 51. BĚHU TERAPEUTICKÉHO VÝCVIKU 2024

18-19.5., 15-16.6., 20-21.7., 24-25.8.,21-22.9., 19-20.10., 

BUT infoSTUD

Vytisknout

Míša a její nízké sebevědomí z neschopnosti se učit

Za úpravu a gramatiku příspěvku zodpovídá autor  

 

Míša říká, že taťka a mamka jsou odlišní
U taťky byla po celý den po dlouhé době a bylo to fajn / rodiče jsou rozvedeni /
Když byla malá a přijela domů, říká, že u taťky je svobodnější, u mamky je zamlklá a mamka jí stále říká, že taťka ji ovlivňuje v jejich názorech, mamka se stále něčemu diví...


Čemu konkrétně se diví? Diví se, že mám jiné názory na výběr školy, na způsob oblékání, že je mi s taťkou lépe atd.

Ťukaly jsme tedy:
- i přesto, že se mamka stále něčemu diví, mám se ráda a přijímám se (SJS 5, 4, 0)
- i přesto, že jsem u taťky svobodnější, mám se ráda a přijímám se
- i přesto, že mohu mít jiné názory než ona, mám se ráda a přijímám se
- i přesto, že se neshodujeme ve všech názorech s mamkou, mám se ráda a přijímám se


Dále má lítost, že nemůže být více s taťkou
Ťukáme:
- I přesto, že je jí líto, že nemůže být více s taťkou, má se ráda a přijímá se (SJS 7, 2, 0)
- I přesto, že mi taťka více rozumí, je s ním více uvolněná, věnuje se jí, má se ráda a přijímá se
- I přesto, že by bylo ideální, aby mamka a taťka byla jedna osoba, mám se ráda a přijímám se


Zase povídá:
- to kladné u taťky je ta podobnost se mnou


Ťukáme:
- i přesto, že jsem smutná z toho, že to tak je a stále to řeším, mám se ráda a přijímám se
- i přesto, že mamka mi v mnohém nerozumí, mám se ráda a přijímám se
- i přesto, že mamka je extrovert a já taková nejsem, ona je ve společnosti hodně aktivní a já jsem klidnější, nemusím být viděna, tak se mám ráda a přijímám se


Dále povídá a přitom stále ťukáme
- taťka by mě rád pomohl se školami / chci se dostat na školu, která by mne bavila/, mamka by chtěla, abych spíše šla na ekonomku, ale já se s tím neztotožňuji
- myslím si, že se neumím učit


Ťukáme:
- I přesto, že si myslím, že se neumím učit, mám se ráda a přijímám se (SJS 9, 7, 2, 0)


Jak to víš, že se neumíš učit. Kde ses to naučila? Kdybys mne to měla naučit to neučení?


Míša povídá a já oťukávám:
- vím, že když se píše druhý den ve škole test tak mne nic nenutí abych se naučila, jsem v klidu, jen mne mrzí, že se nedokopu k učení
- jsem hodně líná, je mi to všechno jedno
- vím, že pak z toho všeho, té lenosti, budu mít špatné známky a ani ta vyhlídka přijetí na některou školu mne nenutí se učit
- stále si říkám, že mám času dost, ale přitom vím, že se musím učit a času také nemám mnoho
- dnes je poslední den na podání přihlášek na uměleckou školu
- musím se učit kvůli učitelům, protože oni říkají: „Uč se, abys na tom byla líp“, ale já jim nechci udělat tu radost


Proč se nechceš učit, co je za tím neučením?
- jsou to 2 učitelé, kterým díky svým chováním, neudělám tu radost, abych se naučila
- učitelé se chovají divně
- jedna učitelka není oblíbená, mám ji na chemii, přírodopis, na tyto předměty propadám, protože jak vykládá látku, tak já ji nerozumím a pak nemám snahu dál poslouchat, že už si pak ani nezapisuji
- a to mne velmi štve
- nechci si nikoho najít, kdo by mě tu látku vysvětlil a zase je tady lenost
- druhý neoblíbený učitel – mám ho na němčinu, většina třídy ruší a neposlouchá, protože opakuje látku, která se probírala před dvěma lety, vůbec jsme se v učivu nepohnuli dál


Kdyby za tou leností něco bylo, nějaká konkrétní emoce nebo to něco, co by to bylo?
- Možná to není lenost, ale kamarádky
- Ve třídě mě měli za šprtku a jen co jsem začala kamarádit s holkami, tak jsem začala látku nechápat a přitom vím, že jsem chytrá, tím pádem se mi začaly zhoršovat známky, že jsem se neučila
- Chtěla jsem být ve společnosti těch kamarádek, které byly zábavnější, rušnější, to mi imponovalo, cítila jsem se v jejich společnosti dobře
- když jsem s nimi byla, tak jsem nemyslela na problémy, pořád jsme se smály

 

K Jirkovi / nynější partner mámy / jsem měla averzi
- Když jsem přišla domů a pak přišel Jirka, s ním přicházel domů řád, mám radši uvolněnost


Všechno, co tady Míša říkala, jsem oťukala jako technické balíčky:
- Problém mamka a taťka
- Problém učení a lenost

 

Po týdnu se vidím s Míšou a vůbec neřeší mámu a tátu ani učení.

Její mamka, mi říkala, co jsem s tou holkou udělala, celý týden byla klidná, veselá, nic ji nerozházelo ani ta lenost.


Renata Finrašková
Terapeut energetické psychologie & EFT